Haus Cosmetics Kemaman
Kulit Sihat dan Cantik bersama HAUS
05/07/2021
Hari tu ada terbaca artikel dermatologist, nampak tak sejak join HAUS nie bukan baca pasal gossip tau tapi baca artikel yang tambah ilmu kosmetik dan penjagaan wajah.
Ada satu ayat dalam artikel tu yang sapa ada masalah kulit muka berjerawat kena tahu.
The main physical complication of acne is scarring. It is much easier to treat acne than to treat acne scar.
Maksudnya senang lagi kita rawat jerawat dari merawat parut jerawat. Jadi dah tahu susahnya nak hapuskan parut jerawat buat apa kita ternak jerawat kat muka kita.
Mencegah lebih baik dari mengubati. Apa kata reward diri tu dengan SET ZERO JERAWAT SKIN REPAIR produk local tapi bahan mentah dari luar negara tau. Kualiti international.
Sapa try memang tak akan menyesal. Mungkin ada sikit penyesalan iaitu ngapa lambat sangat nak buat keputusan untuk mencuba SET ZERO JERAWAT SKIN REPAIR Cayalah cakap Sis sapa lambat try memang akan menyesal.
Di HAUS kita nak semua orang merasa konfiden dengan diri kita iaitu dengan wajah zero jerawat atau Zero Jeragat. Ingat tau
Sapa nak try set nie bolehlah PM Sis kat link nie ya.
03/07/2021
PROMO LIPMATTE ANTI KERING, ANTI GELAP, ANTI KEDUT, ANTI REKAH DAN ANTI OKSIDAN DATANG LAGI.
Kali ni promo Buy 10 Free 2 di bawakan untuk korang. Warna boleh campur kita ada 12 warna yang sesuai dengan personality anda.
Nak lagi best masa beli tu pilih terus setiap kod warna terus dapat 1 set lengkap 12 warna.. Hari-hari boleh tukar nak ikut mood.
Buat apa beli bukannya orang mekap duduk rumah sekarang nie? Eh sapa kata takdek orang mekap duduk rumah bersepah orang Work From Home takkanlah tak bersiap bila Zoom Meeting dengan boss.
Walaupun WFH kita kena juga jaga personality dan look kita tau bukannya WFH bermakna kita macam Hantu Kak Limah pulak rupanya. Silap-silap kekanda pun terkesima tengok isteri dia duduk rumah pun cantik di pandang mata.
Kalau berkenan dengan Promosi Korban Perantau nie bolehlah risik dengan klik link di komen ya. Kalau kata nak try je dulu don’t worry Sis pun ada jual yang loose jugak pada harga RM29 satu. Tapi lagi berbaloi ambik yang set jimat tu sebab penjimatannya bukan RM10 ringgit tetapi RM58 tau.
0104059040
0104059040
0104059040
TERPESONA AKU TERPESONA.
Jom kita nak tunjuk video bagaimana rupanya bila Matte Creamy Lips (MCL) Kod Muna di ombrekan dengan Kod Tini. Cam ginilah rupanya.
Ombre tu apa kebenda? Ombre lips merupakan teknik makeup ala Korea yang masih menjadi favorite kaum wanita. Ia merupakan gabungan dengan dua warna atau lebih untuk memberikan bibir nampak lebih cantik
Amacam menarik tak?.Of courselah menarik sebab dengan korang membeli Promo Korban perantau nie korang boleh buat Ombre dengan macam-macam warna bukan sahaja Tini & Muna.
Dah layan video jom tengok pulak testimoni pengguna MCL nie dengan macam-macam kod yang menarik.
0104059040
0104059040
0104059040
03/07/2021
Physical dan Chemical Exfoliator bergabung dalam satu tiub? Biar betul jimat duit macam nie beli satu dapat 2 fungsi.
Blood Orange Algae Brightening Scrub Cleanser by HAUSSkin ada untuk anda yang mahukan kedua-dua fungsi exfoliator.
Scrub Cleanser yang diformulasi menggunakan bukan 1 teknologi tapi 4 teknologi luar negara. Tak caya ke?
Inilah barisan teknologi-teknologinya.
🌺Teknologi Brown Algae dari Perancis.
🌺Teknologi Blood Orange dari Itali.
🌺Teknologi Microbiome dari Switzerland.
🌺Teknologi “Hybrid Exfoliate”.
Satu lagi yang best ianya 25x Vitamin C with Algae Extract.
Walaupun duduk rumah sebab PKP dan PKPD nie janganlah abaikan muka kita. Manjakanlah diri walaupun hati remuk redam dah stress tahap maksima.
Tarik nafas hembus Tarik nafas hembus. Jangan marah dan stress ya nanti jerawat naik. Klik link kalau berminat.
https://wasaphaus.com/noorul
03/07/2021
Assalamualaikum wbt & Morning uols
Another Day & Another Experience
But remember one thing
Always Be Grateful 🥰
jom kita tambah ilmu camana nak tahu samada Foundation yang kita guna tu full coverage ke tak?
Macam biasa kita akan masuk Lab lagi hari nie sebab kalau tak tunjuk cara pembuatan tu bukan jenama HAUS.
Puan Founder Eiyma Jalil akan tunjukkan pada kita proses checking kepekatan foundation HAUS. Nampak tak kepekatan nya ialah 72% yang mana kepekatan melebihi 50% merupakan kepekatan foundation full coverage dan best untuk kita pakai di muka.
Jadi tak payah dah korang sibuk nak beli mesin nak test kepekatan pulak sebab sah-sah dah foundation HAUS mempunyai kepekatan melebihi 50%. Pekat dan full coverage.
Amacam dapat sesuatu ke tak?
0104059040
YE KE FOUNDATION HAUS COSMETICS TIDAK MENYUMBAT LIANG PORI?
Tadi kita dah belajar cara nak pilih Foundation yang full coverage dan best pakai kat muka.
Kali nie kita tengok pulak camana Melty Glam Aqua Foundation (FD) merubah penampilan adik manis menjadi lebih berseri dan konfiden dengan penampilan serta apakah teknologi bahan yang terkandung di dalamnya yang korang patut consider untuk mendapatkannya.
Jom kita layan video adik manis nie menggunakan Melty Glam Aqua Foundation HAUS. Mesti ada yang terdetik kat hati dah tahu muka tu berjerawat buat apa pakai foundation pulak. Mesti lagi banyak jerawat akan keluar sebab liang pori akan tersumbat. Meh Sis nak share dengan korang jangan pandang foundation HAUS sebelah mata kerana diriku buatan Malaysia.
Kalau korang nak tahu Melty Glam Aqua Foundation HAUS nie jatuh di dalam kategori non-comedogenic iaitu istilah yang digunakan untuk menggambarkan produk yang tidak akan menyumbat liang dan menyebabkan jerawat, kata Joshua Zeichner, MD, pengarah penyelidikan kosmetik dan klinikal di Hospital Mount Sinai. . Namun begitu , Dr. Zeichner menjelaskan supaya tidak keliru dengan produk ‘oil-free’ kerana tidak semua produk ‘oil-free’ adalah non-comedogenic. Non- comedogenic bermaksud bebas dari bahan penyumbat pori, sedangkan bebas minyak berlaku untuk produk yang tidak mengandungi petrolatum, tetapi masih boleh mengandungi minyak alternatif.
03/07/2021
PKP sambung lagi dan ada juga yang negeri yang bakal dikenakan PKPD. Jadi pastinya tahun nie sekali lagi kita semua akan beraya diperantauan bukan dikampung halaman.
Untuk bulan Julai nie HAUS ada iaitu Promosi Pocket Friendly.
Set Let’s Make-Up nie korang Buy 2 Free 3 . Ini item yang korang akan dapat:-
1. 1x Melty Glam Aqua Foundation
2. 1x Matte Creamy Lips
FREE
1. 1X Squishy Puff
2. 1x Blood Orange Algae Brightening Cream Moisturiser(2g)
3. 1x Blood Orange Algae Brightening Gel Moisturiser (2g)
Harga asal kesemua lima item nie ialah RM133 tau korang. Tapi untuk bulan nie hanya RM88 sahaja. Penjimatan sehingga RM45 ringgit.
Tunggu apa lagi jangan lepaskan peluang ini.
0104059040
0104059040
0104059040
02/07/2021
Total kes Covid-19 semakin meningkat. Mari kita sama-sama putuskan rantaian Covid-19.
Jaga kebersihan. Jaga kesihatan.
Sekarang ni HAUS dah keluarkan spray untuk hapuskan kuman pada apa-apa permukaan dan diberi nama “Virus Disinfectant Spray atau VIR”. Sangat lah berguna untuk musim pandemik macam ni.
ADAKAH IANYA BERKESAN UNTUK C19 NI?
Untuk C19 kami tidak ada lab test pada formula ni sebab tak ada lab di dunia yang boleh test mana-mana formula pada C19.
Cuma kena faham, virus sars dan H1N1 sifat dia ialah virus berselaput sama seperti virus C19.
Jadi secara teori, supplier bahan mentah maklumkan sepatutnya dia pun mampu membantu membunuh virus C19 tapi tidak ada bukti lab test boleh membuktikan hal ini.
Sama macam teori cuci tangan dengan sabun boleh mematikan virus c19 sebab ahli scientist tahu sifat virus covid ialah berselaput so mereka guna teori surfactant dalam sabun tu. Sabun pun tak ada lab test.
Oleh sebab itu, tiada sebarang maklumat kat botol tu boleh bunuh virus C19 tau, sebab tak ada lab test. Hanya ada lab test formula VIR Spray tu boleh bunuh virus berselaput H1N1 dan Sars sahaja.
Cuba dengar video KL ni mengenai teori sabun. Macam mana sabun boleh membunuh virus berselaput Covid. Boleh rujuk sini ya t.me/tipskulitwajahcantik
Bila faham teori ni, so nanti barulah korang semua nampak kenapa korang wajib beli disinfectant spray ni.
Korang kena ingat, ada banyak disinfectant spray kat luar sana yang tak ada lab test.
Memang beli murah, tapi kalau tak ada lab test, yang korang sembur tu mati ke kuman ke atau apa2 bakteria. So beli untuk apa tu? Bazirkan duit?
Sama macam kenapa kita pakai mask muka jugak.
Sebenarnya kita tak boleh sentuh hidung dan mulut dengan tangan, sebab tu pakai mask muka.
Kita kena cuci tangan dulu dengan sabun selama minimum 20saat tau (nyanyi lagu happy birthday atau surah al fathihah) untuk memastikan virus C19 ni mati.
Maksud di sini, kalau cuci tangan kurang dari 20saat, virus C19 mati tak? Mengikut ahli scientist dunia jawapan dia tak mati.
So nak bagitau kat sini, ni ialah kita kena ada ilmu yang betul nak .
1. Pakai mask muka
2. Kalau hidung gatal, cuci tangan dengan hand sanitizer sekiranya tiada air di kawasan tersebut.
3. Lebih baik cuci dengan air dan sabun 20saat sekiranya ada sumber air dan sabun sebelum pegang mulut dan hidung.
4. Pastikan pakai disinfectant spray untuk pastikan barang2 kita pegang berada dalam keadaan yang selamat.
5. Jaga sistem imune kita dengan pengambilan vitamin c, habatusauda dan minum air hydrogen dengan cukup.
Banyakkkan mohon perlindungan Allah dan yakin Allah akan bantu kita, insyaallah selamat.
Semoga dgn tips ni, dapat membantu anda semua. Insyaallah
Saya Norul stokis Sah HAUS COSMETICS HC19782 based in terengganu/ COD Kemaman. Dapatkan kosmetics Halal toyyiban Product READY STOCK Dan pastinya postage ke seluruh Malaysia.
Nak join agent atau nak tahu detail product Haus terus klik link Disini
https://wasaphaus.com/detailprodukhaus
0104059040
PENYELESAIAN MASALAH MASK ACNE🍀
Ada 3 jenis produk yang korang boleh consider iaitu
🍃Blood Orange Algae Brightening Scrub Cleanser
🍃Super Sensitive Beauty Soap
🍃Super Intense Cream Cleanser.
Ketiga-tiganya mempunyai fungsi untuk membunuh bakteria dan jerawat korang.
Jomlah kita dengar kata Puan Founder HAUS bagaimana cara kita nak mengatasinya masalah Maskne.
Click here to claim your Sponsored Listing.
Category
Contact the business
Telephone
Website
Address
Kemaman
