Kak Sherry Izzly

Kak Sherry Izzly

Share

mom yg mencari makanan baby atau idea nak masak apa utk baby jom ke pages saya
Sherry Izzly

yang mencari makanan baby atau idea nak masak makanan baby seawal 6bulan ble lah cari di Sherry Izzly

26/09/2024

Ayam bakar is doneee ❤️

Resepi:
Madu
Bwg putih tumbuk
Halia tumbuk
Lada hitam tumbuk
Sos bbq
Sos tiram
Sos manis abc
Kicap cap udang
Serbuk cili/paprika
Minyak bijan 1 sudu
Minyak jgung / butter 1 sudu
Kaedah : oven , panaskan oven 250 °c selama 15 minit , baru masukkan ayam, suhu 170°c 45 minit atau hingga masak
NOTA: pada minit ke 30 ..angkat ayam & salutkan semula dengan sisa perapan dan sambung masak ayam 😍
Tips : sebelum perap pastikan ayam xberair

kredit: siti fatimah

01/07/2024

Assalammualaikum

Kak Sherry Izzly 15/09/2021

Assalammualikum

Kak Sherry Izzly mom yg mencari makanan baby atau idea nak masak apa utk baby jom ke pages saya
Sherry Izzly

03/04/2021

Kenapa agaknya kulit kita hari2 kusam dan kering? miss v pun makin lama makin kurang menggigit...

Payudara dah tak kencang, lembik jatuh buatkan suami mula bersuara 😱

Jaga jaga cik salmah bila suami dah mula berkata-kata tu.. maknanya dah teruk! kalau tak teruk boleh pejam mata lagi.. 😅

Korang tahu tak bila dalaman tak cantik maka luaran pun mesti tak cantik? Nak cantik luaran kena jaga dalaman dulu.... buang yg dah expired2 dalam badan tu! buat apa simpan lagi... dah tak pakai... buang lah 😂

Macam mana nak buang? haaa nihh...B'lycious DIVA ni pakar cuci dalaman wanita bersih2... sehingga korang dapat rasa kulit putih licin gebu.... Payudara mula segar berputik...Miss v menggigit-gigit sampai suami hilang mata hitam! 🤣🤣

B'lycious DIVA khas untuk wanita yg nak jaga aset terpenting. Jangan fikir lagi! terus beli je.... Rm 69.90sen termasuk postage! Berbaloi baloi... 👍👍

whatsapp
www.wasap.my/601/JomjadiDIVA

03/04/2021

“Sangat2 berbaloi guna foundation ni, nak pulak umur dah masuk 56 tahun, tapi muka masih nampak glowing tanpa jaragat macam anak muda. Sampai suami dan kawan2 pun puji”
• Lengkap 5 dalam 1
• Tak melekiit
• Senang rata dengan sekali sapuan
• Mampu merawat jaragat
• Boleh dibawa ke solat tanpa rasa was was
Dapatkan krim foundation 5 dalam 1 yang mampu merawat jaragat ni dengan harga TERLAJAK murah

23/03/2021

Serum Zafesha Simply ni meman terbaik dapat merawat masalah kulit.
Jerawat, kulit kusam, jerawat, pori-pori, lingkaran hitam, kulit kering, mengawal pengeluaran minyak dan tekstur dia ⤵️

TEKSTUR TURBO SERUM

- Halus dan ringan
- Cepat meresap
- Tak melekit
- Tak berminyak
- Pekat dan likat
- Bau haruman segar
- Sangat selesa dipakai

Harga murah 😍😍 tapi berkesan utk semua masalah. Lulus KKM. Jom cuba satu.

0189665633

Photos from Kak Sherry Izzly's post 02/03/2021

STRESS nyaaa BILA PAKAI MACAM² TAPI MUKA TETAP JERAWAT, MUKA TETAP KUSAM

Dah pakai serum, dah pakai moisturizer tapi muka aduhh tetap naik jerawat, berminyak, kusam. Sedih 😭

Sebab apa ye?
Sebab benda basic dalam penjagaan muka pun ramai orang ingat tak penting. Itu lah punca sebenarnya tau.

Apa benda basic ni?

Iaitu pembersihan. Dalam penjagaan muka, cuci muka ni lah paling basic. Step ni lah paling penting. Fungsi cleanser ni ofkos untuk kite cuci segala kekotoran kat muka kita kan. Tapi biasanya kita cuci muka macam tu je kan.

Tapi hakikatnya Double Cleasing yang paling berkesan.
Apa tu Double Cleansing?
Maksud lain ialah pembersihan 2x.
Macam mana tu?

Ok, first step kita wajib cuci muka dengan Oil Cleasing.

Kenapa Oil Cleansing? Sebab muka sentiasa terdedag kepada 2 benda kekotoran.

1⃣ Minyak
2⃣ Debu²

Produk kosmetik yang selalu kita duk pakai kat muka kita ni sebenarnya berminyak contohnya mekap & sunscreen dll.

So untuk lebih efektif memang kita wajibbb guna Oil Cleansing.
Oil Cleansing untuk cuci segala kekotoran minyak kat muka.
Water Based Cleanser untuk cuci segala kekotoran lain seperti peluh & debu².

Contoh Oil Cleanser : HadoLabo, Biore, Simple

Caranya : Muka biar kering, picit Oil Cleanser, then sapu kat muka.

Lepastu bilas dengan air then baru lah boleh guna pencuci muka biasa yang korang pakai tu.

Contohnya Beauty Soap zafesha ni ..selain membersihkan wajah dari kotoran juga boleh merawat masalah wajah 💛

Korang akan rasa muka lebih bersih, lebih segar bila buat Double Cleansing. Sebab segala minyak & debu² yang melekat kat muka tu akan hilang.

Pastikan korang jangan ambil mudah untuk first step dalam penjagaan muka ni, baru lah bila pakai serum, toner @ moisturiser berkesan dengan baik kat muka korang.

19/02/2021

Terkejut akak, krim ni viral sebab dengar kat sinar fm, rupanya bawah RM100 ? 😱
1 Krim Zafesha ni harga bawah RM100 TAU‼️😍
Akhirnya jumpa krim yang nipis, ringan dan licin. Rasa muka lebih muda pulak 😍
Nak pilih krim muka ni senang je.
Pilih yang macam ni :-
🔸Lengkap fungsi krim siang dan malam
🔸Tak bercapuk walau berpeluh
🔸Sekata dengan sapuan pertama
🔸Glowing sampai ke petang
Yang penting selamat dengan kulit. Gerenti best. Melopong suami tengok perubahan. Hehe
Ada tak yang cari krim muka yang jimat macam ni?
Lagi best dapat harga istimewa kombo KRIM + PENCUCI Ekslusif tau!
👇
TEKAN JE LINK WASAP BAWAH NI
www.wasap.my! +60189665633

Photos from Kak Sherry Izzly's post 18/02/2021

Kalau 5 manfaat boleh dapat
dengan hanya guna 1 krim,
kenapa nak susah2 tepek
banyak benda kat muka kan?😁

💙Guna skit je, tak melekiit & mudah meresap
💙Bantu hapus jaragat tebal dgan pengunaan secara konsisten!
💙Mengawal masalah kuulit bermiinyak
💙Menganjalkan kuulit
💙 Wajah halus automatik selepas pakai

Jenis yang nak cepat2 bersiap
malas nak apply bedak tu,
meh la cuba krim Zafesha ni.
Gerenti puas hati. Gituh💖

Photos from Kak Sherry Izzly's post 17/02/2021

Terkejut akak, krim ni viral sebab dengar kat sinar fm, rupanya bawah RM100 ? 😱
1 Krim Zafesha ni harga bawah RM100 TAU‼️😍
Akhirnya jumpa krim yang nipis, ringan dan licin. Rasa muka lebih muda pulak 😍
Nak pilih krim muka ni senang je.
Pilih yang macam ni :-
🔸Lengkap fungsi krim siang dan malam
🔸Tak bercapuk walau berpeluh
🔸Sekata dengan sapuan pertama
🔸Glowing sampai ke petang
Yang penting selamat dengan kulit. Gerenti best. Melopong suami tengok perubahan. Hehe
Ada tak yang cari krim muka yang jimat macam ni?
Lagi best dapat harga istimewa kombo KRIM + PENCUCI Ekslusif tau!
👇
TEKAN JE LINK WASAP BAWAH
www.wasap.my /+60189665633

Want your business to be the top-listed Beauty Salon in Port Dickson?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Category

Telephone

Website

Address


Port Dickson