Set jagaan rambut

Set jagaan rambut

Share

Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from Set jagaan rambut, Beauty, cosmetic & personal care, Sik.

12/07/2021

JERAWAT KERAP MUNCUL DI KULIT KEPALA ANDA?
Jika YA, anda WAJIB baca artikel dibawah.

Anda yang kerap mengalami situasi ini adalah antara mereka yang MALAS mencuci kulit kepala sehingga bersih.

Bakteria yang tertinggal di kulit kepala ditambah lagi dengan peluh, menyebabkan jerawat tumbuh.

Nak hilangkan? Jangan usik jerawat tersebut dengan tangan kotor tapi,...

Bersihkan kulit kepala anda dengen teknik yang lebih baik menggunakan jari dan urutan membulat untuk membantu peredaran darah!

Semoga bermanfaat.

12/07/2021

RAMBUT TEBAL! KASAR! KERINTING!!

Fuhh rimas tengok kakak-kakak kita penuh dengan masalah ini. Rasa nak tolong potong tapi sayang rambut yang panjang itu.

Haa kami nak share satu cara yang mudah untuk kembalikan kesihatan rambut anda!

✅ Teknik yang mudah
✅ Dipakai secara mingguan
✅ Harga yang berpatutan

Siapa nak boleh komen NAK dibawah.

03/07/2021

BASIC HAIR CARE!

Ramai tanya, rambut saya gugur, shampoo apa saya perlu guna?

Rambut saya berminyak, kelemumur, nak guna apa?

What is the best product untuk rambut kering macam saya ni?

Kak, kak.. rambut frizzy nak pakai apa ye?

Here you go! Quick tips for you all. And its a must-to-know things untuk you choose the best for your hair.

Pemilihan shampoo.

1. Rambut gugur | kulit kepala berminyak | kelemumur - you kena cari shampoo untuk scalp care. Shampoo jenis ni akan buang segala minyak kotor, minyak yang baik. Shampoo untuk scalp memang keringkan rambut sikit thats why kena guna conditioner.

Hair loss shampoo - rambut gugur
Dandruff shampoo - kelemumur

My advice is you go for scalp care product terus - iaitu shampoo scalp+conditioner+hair tonic. Hair tonic membantu kuatkan rambut dari akar. Sejurus boleh membantu masalah kelemumur juga.

2. Kulit kepala kering - you kena cari shampoo yang ade oil as ingredient atau shampoo yang bagi moisturizer pada scalp.

3. Rambut kering/rosak - rambut kering disebabkan rambut tak cukup nutrien, selalu guna hair dryer, iron rambut/hear curler, colorkan rambut/chemical treatment.

So apa yang korang perlu gunakan adalah heat protection product macam hair serum, pre styling spray/leave on conditioner cream/spray, hair cream, hair milk, dan hair mist.

Pasal shampoo, takde spesifik, boleh guna shampoo for all hair types atau keratin shampoo dan wajib pakai conditioner untuk kelembapan rambut. Oh ya, kena rajin juga guna hair mask at least seminggu sekali taw.

If dah teruk sangat rosak, you cut or trim sahaja rambut tu. Biar rambut baru tumbuh.

4. Rambut keras kejung - kalau you ade masalah ni you kena guna keratin shampoo. Ade banyak brand yang keluarkan keratin shampoo, boleh cari. Kalau tanak, boleh la buat keratin treatment sebulan sekali. Cuma mahal sikit la treatment ni. Ade yang murah juga, kena pandai cari ye.

Keratin shampoo+conditioner+hair serum/hair cream

5. Rambut bercolor - bila you color rambut, elakkan guna shampoo scalp, sebab dia akan buat rambut you makin kering dan mudah rosak. Digalakkan pakai hair color shampoo, conditioner dan hair serum/hair cream.

So far itu je kot mengenai pemilihan shampoo. And yeahh, shampoo faith fleur ni shampoo hair scalp. Sebab tu shampoo faith fleur sangat membantu mengurangkan rambut gugur/berminyak dan kelemumur.

Want your business to be the top-listed Beauty Salon in Sik?
Click here to claim your Sponsored Listing.

Telephone

Website

Address


S*k
09300